neděle 5. února 2012

Posuď knihu podle obalu #4

Nedělní meme od SYKI @Knižní doupě

Oscar Wilde: Vraždy za svitu svíček
Oscar Wilde and the Candlelight Murders
Autor – Gyles Brandreth
Počet stran - 288
Vydáno – 2011
Nakladatelství - DOMINO

Anotace
Londýn, 1889. Oscar Wilde, oslavovaný básník, dramatik a velký vypravěč, je literární senzací svého věku. Celá Evropa mu leží u nohou. Když však nalezne zohavené tělo šestnáctiletého chlapce, bizarně naaranžované v pokoji zalitém pouze světlem svíček, rozhodne se vraždu objasnit. Za pomoci spisovatelských kolegů Roberta Sherarda a Arthura C. Doylea se pouští do rozplétání záhadných okolností smrti nešťastného hocha. Díky své slávě a výřečnosti dokáže proniknout do nejrůznějších míst, jaká jen může viktoriánský Londýn nabídnout: honosných salónů pro nejvyšší společnost, do bohémských ateliérů i do brlohů, kde přebývají velmi pochybné existence. Avšak dříve, než se pátrání dobere nějakých jasných výsledků, vrah sprovodí ze světa další oběť a dá najevo, že ve svém hrůzném počínání hodlá pokračovat…

Obálky
Pro dnešek jsem si připravila obálky ke knize Oscar Wilde: Vraždy za svitu svíček. První, které se budu věnovat je obálka originální. Na první pohled působí velice svěžím, snad až optimistickým dojmem, a to přesto, že se jedná o detektivní román. Zvolené barvy mi moc neseděly, ale pak jsem zjistila, že se jedná o jednu ze série a celkový pohled na ní se mi změnil. Všechny ostatní jsou v podobném duchu, veselé, barevné, s postavou a ornamenty. 
České obálka je také pěkná a pro českého čtenáře asi lépe přijatelná. Tmavé barvy nepůsobí nijak depresivně, ale navozují tu správnou atmosféru. Plamen svíčky jen doplňuje název knihy a jakoby sám odhaluje pozadí.
Nevím, jestli se mi líbí víc originální, nebo česká obálka. Každá je svým způsobem krásná, jiná a osobitá. U originální se mi líbí, že zapadá jako dílek mozaiky k ostatním ze série. Neumím si představit, jak by mohla vypadat další ze série u české verze, ale necháme se překvapit. 

2 komentáře:

  1. Podle obalů vypadají skvěle :) já od Wilde znám jen něco, zvláště pohádky :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě jsem jí nečetla, ale chystám se. Tedy, pokud jí někde seženu :D A hodně mě zajímá, jaký Wilde jako literární postava bude.

      Vymazat

Hlavně slušně :)