pátek 3. února 2012

RC Review: EREBOS - Hra, která zabíjí


Erebos – Hra, která zabíjí
Autor – Ursula Poznanski
Počet stran – 320
Vydáno – 2011
Nakladatelství – Fragment

Anotace

Na jedné londýnské škole si mezi sebou žáci začnou předávat podivné balíčky, jeden se nakonec dostane i ke zvědavému Nickovi. V balíčku je DVD s počítačovou hrou. Hrou napínavou, a hlavně velmi inteligentní. Proč o ní ale nikdo nesmí mluvit a hráči musí dodržovat přísná pravidla? Na druhou stranu jim hra dokáže splnit i ta nejtajnější přání. Pokud neposlouchají nebo se znelíbí poslovi se žlutýma očima, čeká je trest. Jak je ale možné, že hra o každém všechno ví a neuděluje hráčům úkoly jen ve hře, ale i v realitě? Co hra vlastně chce? A jak ji může Nick zastavit?

Recenze

Počítačová hra, která tě zná dřív než jí začneš hrát? Nemyslitelné! Ale podle všeho to tak je. Přes prvotní nesouhlas se Nick ocitá uvnitř tajemného EREBOSu, zcela pohlcen a ochromen. Plní úkoly a odolává pokušení porušit pravidla – s někým si promluvit. Je tak ponořen do hry, že ignoruje signály nebezpečí. Ve škole se potulují skupinky hráčů, vypadlých a těch, kteří o hru nestojí, nebo ještě nedostali šanci si jí zahrát. Ale jak to celé funguje a kdo je tajemný Ortolan? To je otázka nejen pro Nicka, ale i Emily, Jamieho, Adriana, Victora…
Prvotní nedůvěra i následné absolutní propadnutí hře je odsunuto na druhou kolej ve chvíli, kdy musí Nick v reálném světě udělat něco, co bude mít následky. Váhá, doufá, že posel nezjistí, že úkol nesplnil a bude moci nadále pokračovat ve hře. To se bohužel zmýlil, a brány EREBOSu jsou mu uzavřeny. Zoufale se touží vrátit zpět, získat další šanci pokračovat ve hře a postavit se soupeřům v blížícím se souboji. Odříznutí od hry mu ale umožní vidět svět, ten reálný, kde jsou hráči ochotni ublížit, snad i zabít, jen aby získali odměnu, výzbroj, úroveň pro svou postavu. A tak se rozjíždí ještě nebezpečnější hra – odhalit co, nebo kdo je EREBOS, co má v úmyslu a jaké to bude mít následky.
A pak přichází rozuzlení. Změní životy, změní virtuální svět, změní ...

Úžasný thriller nejen pro mladé. Naplno jsem propadla Nickově vášni a toužila jsem si hru sama zahrát. Nejen že začátek byl tajemný, plný očekávání, ale následně nedošlo ke zpomalení děje, ba naopak. Vývoj byl plynulý, přesto plný rychlých zvratů a objasňování, nebezpečí, i náznaků dalších nástrah. 
Nechyběla ani romantika v podobě nevinného zalíbení hlavních postav.
Líbil se mi styl, jakým je celý děj psaný. Nepůsobí nijak přehnaně dětsky, přestože je kniha primárně určena pro mládež od 13 let.

Stvořil jsem něco, co nikdo přede mnou nestvořil, ale svět není mým svědkem a nikdy jím nebude.“

Velice děkuji nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.

Kristiana Alex

8 komentářů:

  1. Já jen doufám, že si tuhle knížku někdy taky přečtu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně stojí za to. ;) Hodně se mi líbilo, jak je to postavené na lidské závislosti, jak snadno člověk něčemu propadne.

      Vymazat
  2. Prakticky od momentu, kdy jsem zjistila o čemže má tahle kniha být, ji nemůžu dostat z hlavy:D Taky se k ní ale nemůžu dostat. Neměla jsem příležitost si ji koupit a v knihovně ji SAMOZŘEJMĚ nemáme :D Rozhodně na ni ale nehodlám zapomenout. Ten motiv závisloti mě hrozně fascinuje:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím říct, že jsem nevěděla co od toho očekávat, a nakonec jsem byla hodně, ale opravdu hodně překvapená. Nemyslím si, že je to knížka pro mladší čtenáře, ale spíš pro někoho jako my. Někoho, kdo má už nějakou tu svou "závislost" o to víc se do toho dokáže vžít :)

      Vymazat
  3. Erebos má zajímavou anotaci, originální námět a tvá recenze mě jenom utvrdila v tom , že si tuto knížku prostě musím přečíst.

    OdpovědětVymazat
  4. Včera jsem si Erebose i díky tvé recenzi koupila :-) už jsem po něm pokukovala docela dlouho, ale nakonec mě přesvědčila ta obálka, ve skutečnosti vypadá mnohem líp než na fotce, takže když jsem ho uviděla tak jsem ho prostě musela mít :D a už se těším až si ho přečtu ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. O knizce jsem vedela ale nejak me nezaujala..jenze v knihovne ji zrovna meli a tak jsem si ji pucila..no,myslela jsem ze me to nebude bavit ale prave proto to bylo lepsi..kniha se cetla dobre a ten pribeh me zaujal..v tom pc svete to bylo zajimavy a chtela jsem vedet jak to dopadne..me se to libilo ale nekoupila bych si ji :]

    OdpovědětVymazat
  6. Fakt úžasná knížka. Jen škoda, že se nedodává i s tou hrou.

    OdpovědětVymazat

Hlavně slušně :)