pondělí 19. března 2012

RC Review: Lovkyně snů #2

Lovkyně snů „Vstříc temnotě“ - Dream Catcher „Fade“
Autor – Lisa McMann
Počet stran – 256
Vydáno – 2012
Nakladatelství – Fragment

Anotace

Některé noční můry nekončí… Zvlášť když se nechtěně dostáváte do snů druhých… Jmenuju se Janie. Je mi teprve sedmnáct, ale skutečnost pro mě začíná být horší než sny. Na Fieldridgeské střední škole se dějí znepokojivé věci. Přesto nikdo nechce promluvit a ani vyšetřování nikam nevede. Co je však ještě horší, začínám odhalovat pravdu o sobě a o svých schopnostech - a ta je pochmurná. Vážně, krutě pochmurná…

Recenze

Říká se, že další díly nebývají tak úspěšné, tak povedené, prostě už jsou jen prodlužováním. U "Fade" to podle mě neplatí. Spíše naopak bych řekla, že je celá kniha zajímavější. Už proto, že není potřeba dlouhého vysvětlování co Janie dělá, jak to dělá, proč se tak děje a o to větší důraz je kladen na zápletku – znásilnění na Fieldridgeské škole, a na vztahy Janie k ostatním i k sobě samotné.
Janie mi konečně připadala vyrovnaná a odhodlaná svoje „prokletí – dar“ využít k tomu, aby pomáhala. I když to nebylo jednoduché. Postupně také zjišťuje jaké následky její lovení snů má, nejen pro ty, kteří sní, ale hlavně pro ni samotnou. I když trénuje, zkouší sny zastavit, přetočit, je pro ni stále těžší ze snů jen tak vyskočit. A pak jsou zpět ty stavy – slepota, ochrnutí, neschopnost mluvit. Od kapitánky Komiské dostává složku, kterou sepsala slečna Stubinová, a tak se Janie ponořuje do starých případů.

S Cabelem se stále nesmí ukazovat na veřejnosti, dokud se „kokainový“ případ nedostane před soud, a tak se vídají pouze potajmu, Cabel donutí Janie posilovat, protože po těch všech snech je slabší a slabší, a vedou svou tajnou lásku.

Hodně stěžejní je pro celou knihu hlavně vztah Cabela a Janie. Už proto, že z Janie je „volavka“ a má nalákat sexuálního devianta z řad učitelů a to se samozřejmě Cabelovi nelíbí. A jak už je zřetelné z prvního dílu, ani jeden z nich není zvyklý na to, že by se o ně někdo zajímal, staral, a naopak mají potřebu se starat o druhé.

V prvé řadě bych vytkla styl, jakým je příběh psaný. Na dělení kapitol časovými úseky jsem si zvykla, ale nesedí mi přeskakování z třetí osoby do první. Myslím, že kniha je míněna jako deník, takže bych si představovala, že bude psaná v první osobě. Možná až zbytečně je spousta vět započata jménem. „Cabel se otočil a odešel. Cabel ...“ Věty jsou krátké, lze z nich pochopit kdo co říká nebo dělá. Zase na druhou stranu, je to deník osmnáctileté holky, tak to možná bylo míněno jako určitý styl vyjadřování teenagerů.

Knížku jsem zhltla na jeden zátah a jen jsem čekala jak se vyvine vztah Janie a Cabela – zas tak růžové to mezi nimi není, a když to skončilo chtělo se mi křičet „Kde je další díl?“

Celkově bych dala tři hvězdičky. Není to nic převratného, ale na druhý díl je dobře napsaná, děj je zajímavý a nezadrhává se. A čtenáře udrží v napětí až do konce.

Velice děkuji nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.

11 komentářů:

  1. Názor na Lovkyni jsem už projevila v sobotu :) Úžasná myšlenka, avšak napsaná způsobem, že bych autorku zaškrtila. Rozhodně si ji ale hodlám přečíst a soudě podle tvé recenze, bude to dobrá volba :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tak :) nápad to je úžasný, ale nevím proč se nemohla držet jednoho nebo druhého. Je to docela škoda. Ale povedlo se jí alespoň ty vztahové věci docela propracovat :) Užij si čtení

      Vymazat
  2. To mě se styl Lovkyně snů líbil, právě proto je podle mě jedinečná. :) Bohužel nesouhlasím s tím deníkem. Jasně, je tam čas a datum, ale že by to bylo psáno jako deník. To asi ne. Ale jinak ti dávám za pravdu. Kde je krucinál třetí díl, když ho člověk potřebuje?! :D

    OdpovědětVymazat
  3. Mne sa táto kniha celkom páčila :) Aj prvá časť bola celkom dobrá, ale toto pokračovanie bolo oveľa zaujímavejšie :) Tiež by som si už rada prečítala tretí diel :)

    OdpovědětVymazat
  4. na tuto knihu se moc těším a ráda si udělám svůj názor - v hledáčku ji mám dlouho, ale nepořídila jsem zatím ještě ani první díl.. chjo - taky musí být tolik super knížek.. to aby člověk kradl :)

    OdpovědětVymazat
  5. První knížku mám doma, protože sem jí vyhrála. Popravdě bych si jí asi jinak nekoupila. Nakonec sem jí přečetla za dvě hodiny, takže už se nemůžu dočkat na druhý díl.

    OdpovědětVymazat
  6. Mala som možnosť kúpiť si ju ,ale váhala som. Podla tvojej recenzie môžem ľutovať :(

    OdpovědětVymazat
  7. Ja s tvojou recenziou len súhlasim. Ta kniha je skvelá a páči sa mi viac ako druhá. Ja, ked som si chcela kupovať prvi diel, tak som váhala lebo som myslela , že je drahá na takú tenkú knihu. A nakoniec som si na další den musela kupovať druhy diel,ktorý bol ešte lepší :D

    OdpovědětVymazat
  8. Prvý diel tejto série som čítala už dávnejšie ale napriek tomu, že kniha bola celkom dobrá, akosi sa mi nechcelo do čítania druhého dielu aj keď som po ňom v kníhkupectve pokukovala. Som rada, že som našla tvoju recenziu a vyzerá to tak, že Fade zaradím do svojho oddychového, jednohubkového, letného čítania :)

    OdpovědětVymazat

Hlavně slušně :)