neděle 6. května 2012

Posuď knihu podle obalu #17


Nedělní meme od SYKI @ Knižní doupě 

Chopinův rukopis – The Chopin Manuscript
Autor – Jeffery Deaver a kol.
Počet stran - 200
Vydáno – 2009
Nakladatelství - DOMINO

Anotace

Harold Middleton viděl na vlastní oči zvěrstva páchaná v bývalé Jugoslávii. Beznadějná snaha vypátrat válečné zločince a vydat je spravedlnosti ho však připravila o iluze, a tak se dnes věnuje sběratelství a ověřování pravosti rukopisů. Jeden z nich, partitura skladatele Frederyka Chopina, však skrývá tajemství, které může ohrozit životy tisícovek Američanů. Middleton odváží partituru z Polska k analýze a ani v nejmenším netuší, že se právě stal terčem vražedné štvanice. Je obviněn z vraždy, pátrají po něm federální agenti, pasou po něm hrdlořezi. Největší hrozbu však představuje temná postava z Middletonovy minulosti: záhadný muž, jenž si říká Faust…

Obálka

S nedělí se nám opět o slovo přihlásilo meme od SYKI „Posuď knihu podle obal“. A tak tedy, co jsem si pro Vás připravila? Budu se držet žánrů a vybrala jsem jednu opravdu zajímavou knihu. Tou je Chopinův rukopis, který napsalo 15 spisovatelů a dohromady je dal Jeffery Deaver.

Česká obálka od nakladatelství DOMINO je téměř totožná s originálem. V tomhle případě jsem moc ráda, že se nepokoušeli o jiné provedení, protože tahle obálka je prostě super. Je vidět změna odstínů, lehce i pozadí. Pozorným neunikla změna notové osnovy,  nicméně jsou to jen nepatrné detaily, které však knize nijak neuškodily. Oproti originálu má mnohem lépe čitelnější jména všech autorů, naopak notová osnova lehce zaniká za názvem knihy. Na té je patrné, že se opravdu jedná o rukopis tužkou. Tedy alespoň při bližším pohledu.

Úplně jinou obálku si připravili v Holandsku. Musím říct, že se mi líbí. Hlavně tím, že je jiná než ostatní. Nesnažila se ji napodobit, upravit, pozměnit. Prostě si udělali svojí. Tmavou, záhadnou, řekla bych až seversky chladnou. Jediné, co mi zde chybí jsou noty, nebo alespoň náznak hudby, jako motivu. Samozřejmě je zde složka s názvem CHOPIN, ale to by mohlo znamenat cokoliv a tak nějak jsem si představovala, že by tam na zemi mohly ležet rozházeně, třeba i ohořelé, umazané nebo zkrvavené. Ale na to, že je to plně originální obálka je pěkná a zajímavá.


Další obálka je od sousedního Polska. Opět se jedná o jasně červenou obálku s výčtem autorů v dolní části. Hodně se mi líbí, že díky jazykové úpravě nota prochází z Chopinova "o" přes "Manuskrypt" a končí na pozadí notové osnovy. Možná až moc je obálka červená a  i notová osnova je ponechána v červené barvě jako u originálu, což je škoda, protože hodně zaniká. Tady bych se přiklonila k verzi české, kdy je osnova černá. Přesto je to pořád jedna z těch povedených obálek, které ladí i s obsahem knihy.

Dnešní poslední obálkou je anglický paperback této knihy. Tahle obálka se mi vyloženě nelíbí. Nevím čím to přesně je, ale přijde mi divná. I když tam jsou noty, rukopis, působí na mne zvláštním dojmem. Asi je to tím kamenným pozadím, nebo absencí nějakého hlavního výrazného prvku. Připadá mi, jako by výčet jmen na rukopisu byl neumě "nalepen" na kamenné zdi a celé to působí dojmem narychlo "splácaného" přebalu pro knihu. A je to škoda, protože je to velice zajímavá kniha s neuvěřitelnými zápletkami, příběhy a zasloužila by si něco zajímavějšího, než je tohle.

  

Dnes tedy "jen" pět obálek na posouzení. Která se vám líbí a která naopak ne?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Hlavně slušně :)