neděle 13. května 2012

Posuď knihu podle obalu #18


Nedělní meme od SYKI @Knižní doupě

Temné kosti - Flash and Bones
Autor – Kathy Reichs
Počet stran - 264
Vydáno – vyjde 20.6. 2012
Nakladatelství – BB/art

Anotace

Do města se na automobilové závody sjíždí na dvě stě tisíc fanoušků a u charlottského okruhu se v sudu s asfaltem najde tělo. Vzápětí se v kanceláři Temperance Brennan v Úřadu soudního lékařství okresu Mecklenburg objeví Wayne Gamble, mechanik jedné ze stájí soutěžících v NASCAR, a vypráví jí svůj šokující příběh. Před dvanácti lety jeho sestra Cindi, tehdy studentka posledního ročníku střední školy a začínající automobilová závodnice, zmizela i se svým přítelem Calem Lovettem. Lovette udržoval styky se skupinou pravicových extremistů známých jako Vlastenecký oddíl. Mohlo by nalezené tělo patřit Cindi? Anebo Caleovi? 

Obálka

Pravidelně v neděli "Posuzujeme knihy podle obalu" a jelikož se vydání poslední knihy s Tempe Brennan blíží , respektive její český překlad, rozhodla jsem se právě pro ni. A tady jsou Temné kosti a již 14. příběh. Kdo viděl předešlé obálky jistě se mnou bude souhlasit, že je přesně taková, jakou jsme ji čekali. A to v dobrém slova smyslu. Sice v porovnáním s anglickým paperbackem nenadchne, ale ani neurazí. Líbí se mi lebka prosvítající tmavým pozadím a rozhodně kladně hodnotím typ písma. Opět je stejný jako u celé série a prostě má něco do sebe. Na jednu stranu je nenápadné, na druhou opravdu zaujme na první pohled.

Originální anglická obálka je pro mne značným rozčarováním. Rozhodně jsem si nepředstavovala něco takového. Ani ve snu by mne nenapadlo, že by nějaká knižní obálka mohla vypadat zrovna takhle. Nechci říct že je ošklivá, ale ona mi tak vlastně připadá. Nic zajímavého na ní není. Začátek názvu je špatně čitelný na modrobílém pozadí, i když je ohraničen světle modrou barvou. Opět jsou zde odkazy na média, respektive na úryvky z novin typu 1# bestseller, Inspiration for the Fox TV series BONES ...

Další obálka je paperback, myslím z britského nakladatelství. S touhle obálkou knihu můžete koupit i u nás, pokud si troufnete na anglický text. Jelikož tenhle kousek mám doma musím říct, že se mi nejvíc líbí reliéf obalu. Všechen text, ruka a korále jsou vystouplé, lesklé a celé to vypadá výborně. Tuhle obálku jsem si zamilovala a hlavně vizuálně mne v knihkupectví ihned upoutala. Kéž by bylo více takových tvůrců obálek. Občas mám totiž dojem, že nikdo nepřemýšlí nad tím, co knihu prodává kromě samotného obsahu. Ač má stejný obsah jako hardcover stoprocentně bych sáhla po paperbacku. 


Jako další jsem si vybrala německou verzi. Sice je na můj vkus "divná", ale plně ladí s dějem knihy a toho si cením. Sud je oprýskaný a zrezlý tak akorát a hlavně, vypadá opravdu jako sud ve kterém by mohlo být lidské tělo. Já vím, trochu morbidní uvažování :) Dívala jsem se i na další obálky z německé tvorby a všimla jsem si jedné zajímavé věci. U nás se drží stejného typu písma, formátování a podobně, Němci zase kladou důraz u knih Kathy Reichs na detail. Tím myslím, že je na obálce vždy jen jedna věc. Tady sud, u Fatal Voyage kost, ....


A teď holandská verze. Taky vám připadá taková veselá jako mě? Dokázala bych si klidně tenhle obrázek představit na nějaké románu s romantickou zápletkou. Sice má slečna trochu vyděšený výraz, ale kdo by si toho na první pohled všímal? Určitě bych tady vyzdvihla font písma. Líbí se mi jednoduchost s jakou je zakomponováno do podkladu a i přes značně velká písmena u jména autorky nepůsobí přehnaně. Snad jedině co bych změnila je barva u názvu. Ale je pravdou, že na bílý podklad se špatně vybírá, protože syté barvy moc vynikají, pastelové jsou moc světlé, nebo se nehodí. Pokaždé by se dalo vytknout něco. Rozhodně se mi líbí víc než originál.

Poslední připravenou verzí je ta z Itálie. Tady by přesně sedělo rčení " V jednoduchosti je krása". Musím říct, že mne hodně zaujala a ani přesně nedokáži definovat čím. Možná svou jemností, příjemnými barvami, já sama nevím. Určitě se jim povedlo udělat zajímavou obálku. Opět je zde kladen důraz na jméno autorky, ale na to si začínám zvykat. Ono je známo, že v mnohých zemích neprodává dílo samotné, ale autor ať už je kniha sebehorší. A jak jinak nalákat čtenáře než na jméno úspěšného autora či autorky. Výjimečně je obrázek umístěn do horní třetiny obalu což je samo o sobě docela zajímavé.

Asi už nenajdu nic co bych vytkla či vyzdvihla. A ono to pro dnešek stačí, nemyslíte? :) Dnes jsem vám tedy naservírovala šest různých obálek a teď je řada na vás, abyste se vyjádřili. Která je ta nej a která se vám vůbec nelíbí?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Hlavně slušně :)