neděle 26. srpna 2012

Posuď knihu podle obalu #26

Nedělní meme od SYKI @Knižní doupě

Kolumbova záhada - The Columbus Affair
Autor – Steve Berry 
Počet stran - 432
Vydáno – vyjde 29. srpna 2012
Nakladatelství - DOMINO

Anotace

Nikdo neví, kde se narodil, kde vyrůstal a jaké měl vzdělání. Neexistuje žádný jeho věrohodný portrét. Byl zkušený námořník a zdatný navigátor, ale jeho legendární činy nezaznamenal žádný očitý svědek. Dokonce i jeho hrob je obestřen tajemstvím. Nazývali ho mnoha jmény, ale většina lidí ho zná jako Kryštofa Kolumba. Váže se k němu mnoho otázek, ale na žádnou neznáme spolehlivou odpověď. A pak je tady největší ze všech záhad…

Investigativní novinář Tom Sagan píše tvrdé a otevřené články z nejkrizovějších oblastí světa. Když se však ukáže, že jeho reportáž z válkou zmítaného regionu je podvrh, ocitne se Saganova pověst v troskách. Od té chvíle žije v jakémsi virtuálním exilu, pronásledován špatnými rozhodnutími i šokující pravdou, kterou nemůže dokázat: že jeho profesní krach byl úmyslnou sabotáží kohosi jiného.

Obálka

Po dlouhé době tu máme opět  meme od SYKI „Posuď knihu podle obal“. Tentokrát to nebude nijak dlouhé, protože se mi nepodařilo sehnat více verzí. Ono to bude pravděpodobně i tím, že kniha u nás vyjde teprve ve středu a v zahraničí na vydání teprve čekají.

A začneme hezky u nás s českou verzí od DOMINA. Musím říct, že se mi tahle obálka opravdu hodně líbí. Je opravdu záhadná, jak už sám název knihy napovídá. Je to takový ten typ obálky, kterou vezmete do ruky a říkáte si "To je ono". Myslím, že byly použity střídmé barvy i obrázek a přesto samotná obálka o knize řekne hodně. Hodně mě zaujal jakýsi kompas prosvítající za pečetí. To je opravdu hodně zajímavé. Písmo plně koresponduje s celým pojetím obálky. Po dlouhé době je to opravdu hezká, zajímavá obálka pro český překlad.


Druhou obálkou je anglický paperback. Taktéž je to zajímavá obálka, i když to zlaté písmo mi sem moc nesedí. Nicméně celé pojetí je konzistentní a doplňuje se.  Rozbouřené moře vypadá opravdově a navozuje pocit, že čtenáře vtáhne dovnitř a nepustí. Ač je pečeť realistická, ona nikdy nevypadá tak krásně jako u české obálky, připadá mi nepovedená, taková "nedomáčknutá". Ale to je jen můj dojem. Samozřejmě celkový dojem nekazí a přestože se jedná o paperback vypadá kniha moc pěkně. Mnohdy jsou paperbacky odfláknuté jako nějaké bezvýznamné nudné románky, přitom jsou dnes ve světě mnohem více rozšířené než pevná vazba.

A pro dnešek poslední obálka - anglický originál který vyšel 15. května. Tahle obálka je úžasná. Je úplně jiná než bych od ní čekala. Respektive než bych čekala od knihy. O to víc se mi líbí. Svou jednoduchostí a zároveň tajemností, která se ukrývá v pozadí. Opravdu se mi líbí lehce prosvítající mapa poza jména autora. To je hodně zajímavé a nevšední provedení. A samotná pečeť je moc pěkná. Jak se říká: "Méně je někdy více.", tady to absolutně sedí.

Nakonec jedna poznámka. Pro ty z vás, kteří mají knihy Steva Berryho rádi mám pozvánku do Neoluxoru v Praze. 30.8. 2012 od 16:00 se koná autogramiáda. Steve Berry přijede do Prahy aby představil tuto knihu svým čtenářům. Takže pokud by jste ho rádi viděli na vlastní oči, neváhejte. Taková šance se jen tak opakovat asi nebude. 

2 komentáře:

  1. O té autogramiádě vím a stále váhám...jet či nejet? To je oč tu běží .)

    Jinak mě se nejvíce líbí ta poslední zobrazená obálka, i když ta anglická taky není špatná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem nad tím taky přemýšlela a nakonec jsem si řekla, že je to jedinečná šance a byla by škoda nesetkat se s ním. Takže zvítězila zvědavost a půjdu.

      Vymazat

Hlavně slušně :)