neděle 16. září 2012

Posuď knihu podle obalu #29

Nedělní meme od SYKI @Knižní doupě

Strach - Fear
Autor – Jeff Abbott
Počet stran - 352
Vydáno – 2006
Nakladatelství – Dutton Adult

Anotace

Everyone has a memory they'd like to forget. For federal witness Miles Kendrick, it's the shootout that left his best friend dead and Miles a hunted and haunted man. While helping his psychiatrist with a mysterious favor, Miles stumbles upon an illegal research program that could free him-and millions of others with post-traumatic stress disorder-from crippling memories. But when his doctor ends up dead, Miles must run for his life from a murderous conspiracy that gives new meaning to the word "fear."

Obálka

Pravidelné meme od SYKI „Posuď knihu podle obalu“ je tu s nedělí zpět. A tentokrát jsem vybrala knihu, která u nás zatím vydána nebyla, nebo jsem ji alespoň nikde nenašla, ale anotace vypadá zajímavě a objevila jsem hned několik obálek, které stojí za shlédnutí.

Jako první tu máme americký paperback z roku 2007. Mě osobně se moc nezamlouvá, ale musím uznat, že má několik prvků, které se mi naopak líbí. Barva mi přijde taková "vyblitá", nevýrazná, zbytečně světlá. Myslím, že to mohlo být více vytónované a dramatičtější. Naopak hodně se mi líbí dvojitý název knihy. Když už strach, tak pořádný. Sice stále moc nerozumím vyobrazení plamenů, ale ta barevná kombinace s černým  nápisem nevypadá úplně špatně. Zajímavé jsou běžící postavy, které ač nejsou úplně zřetelné, dodávají knize pořádnou dávku adrenalinu.

Druhou tu mám opět anglickou obálku, tentokrát je to hardback. Tahle verze mne zaujala na první pohled především svou jednoduchostí ale zároveň propracovaností.  Líbí se mi zvolený odstín písma pro jméno autora i příhodné doplnění větou "The terrifying new thriller", který jasně dává najevo, že to nebude jen tak nějaká kniha. Zaujalo mě, že název je jakoby vytvořen barevným tiskem a okolo se dostala barva, která by tam být vlastně neměla. Vypadá to moc hezky a dodává to knize takový umělecký nádech. Barvy opět připomínají žhnoucí oheň, takže by mne zajímalo, jakou roli tam hraje.

Teď se podíváme do Turecka na jejich verzi paperbacku. Je to jediná obálka, která má sobě víc než jen barevné písmo, ale i "živoucí postavu". Pro mne, jako pro čtenáře to ale výhra není, jelikož mi tím mnohdy berou vlastní představu u dané postavě. Nicméně to vypadá zajímavě a odpovídá to anotaci - útěku. I když by mohl vypadat víc vyděšeně. Docela mne mrzí, že ocenění umístili do obrázku místo do prostoru, kde je opravdu obyčejný název knihy a jméno autora. Tam by to podle mne vypadalo mnohem lépe. Taky by nebylo na škodu trochu propracovat font písma. 

A další obálka pochází z Portugalska. Opět je to paperback. Vypadá to, jako by se pevná vazba tiskla snad jen u nás. Tahle obálka má opravdu něco do sebe. Líbí se mi její rozvržení, její jednoduchost, i barevná kompozice. Podtitul "Alguns pesadelos são inesquecíveis" neboli "Některé noční můry jsou nezapomenutelné" opravdu děsí. Je tu jasný vliv předešlé anglické obálky, ale to vůbec není na škodu. Barevně mi připadá realističtější, taková žhavá. Je vidět, že si na obálce dali záležet. Po takové bych určitě v knihkupectví sáhla.

Předposlední obálka je ze sousedního Polska. Na první pohled se může zdát, že je to česká obálka, ale opak je pravdou. Za hořícím slovem "Strách"  se nachází práce polského nakladatelství. Na jednu stranu obálka vypadá zajímavě, na druhou mi přijde taková vybledlá, bez výraznějšího detailu. Myslím, že v názvu mohlo být použito více černé, aby opravdu vynikl. Rozhodně ale ošklivé mi připadá rozvržení jména autora. Roztáhnutí jeho křestního jména je opravdu hrozné. Chápu, že asi chtěli udržet rozvržení, ale tohle vypadá úděsně. A opět ta světle oranžová. Na thriller bych zvolila opravdu něco výraznějšího.

Poslední je americký originál - hardcover. Tohle je ta pravá obálka. Temná, s překvapivě zářivým dvojitým názvem, který v člověku opravdu vyvolává strach. Je vidět, že jde dělat i obálky, které se obejdou bez zbytečných "titulů" a "ocenění". Tady postačilo upozornění na předešlou úspěšnou knihu a je to. Tahle verze se mi líbí asi ze všeho nejvíce.

Tak co říkáte na dnešní výběr obálek? Která se vám líbí a která naopak ne?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Hlavně slušně :)