pondělí 31. prosince 2012

Knižní shrnutí 2012

Rok se s rokem sešel a člověku tak nějak nezbývá, než zrekapitulovat, co se povedlo, nepovedlo, čeho dosáhl a na co mu síly nestačily. Životní „suma sumárum“ by bylo až moc náročné, i když netvrdím, že jsem nad tím nepřemýšlela. Vím, kde jsem udělala chyby, co jsem nedotáhla do konce a s čím dokonce ani nezačala. To hodlám do toho letošního roku změnit. Pokusit se nebrat si toho tolik, ale dodělat všechno co začnu. To je takový jeden velký osobní cíl. Ať už se to týká práce, školy, vztahů, ale i toho co mám ráda a co se týká VÁS! 

Knížek samozřejmě není nikdy dost, čteme rádi a čteme hodně, ale řekla jsem si, že nebudu rozčítat víc jak tři knihy. Z toho jedna musí být anglická, protože ta angličtina mi ještě nejde tak jak bych si představovala. Bohužel čučet na filmy a seriály v angličtině je jiné, než číst nějakou detektivku. Takže pokud byste měli nějaký tip na pěknou jednodušší knížku v angličtině, sem s ní. Ráda se nechám inspirovat. Taky jsem si řekla, že se nebudu striktně držet „krimi“ žánru, ale ráda bych zařadila i nějakou tu romantiku. Jen doufám, že mě to nerozloží, jako se to povedlo Katce Petrusové. Její Nebezpečná láska se mnou zamávala na pořádně dlouhou dobu.

Na mnoha a mnoha blozích se objevily seznamy těch „Nej“ a i já bych jeden takový ráda zařadila. Bude to jen ve zkratce, protože recenze na většinu těchto knih můžete najít na blogu.

Nejlepší česká kniha 
  • Nebezpečná láska - Kateřina Petrusová - tady byl výběr hodně jednoduchý. Od českých autorů jsem přečetla asi tři knížky a tahle byla jednoznačně nejlepší. No a taky proto, že jsem se prvně zdráhala si ji přečíst. Ano, skepse k českým moderním spisovatelům byla velká, ale Katka to zachránila.

Nejlepší zahraniční kniha 
  • Temné kosti - Kathy Reichs - od Kathy nic než dobré knihy nečekám. Její nové knihy jsou jedna lepší než druhá a dokáže neustále překvapovat. Možná jsem neobjektivní (jsem do jejích knih zamilovaná), ale i tak si myslím, že je to jedna z nejlepších autorek svého žánru.

Nejlepší romantika 
  • Zítra začnu nový život! - Gilles Legardinier - tady je ta pravá "šílená" romantika a upřímný pohled do ženské duše. I když je z pera muže, vidí svou hrdinku jako pravou ženu schopnou pro lásku všemožných ztřeštěností. Nejen že jsem se náramně bavila, ale byla to přesně ta správná porce romantiky, kterou snesu.

Nejlepší historická kniha 
  • Kolumbova záhada - Steve Berry - zde hraje do značné míry množství historických knih, které jsem přečetla, ale i přesto byla zrovna tahle úžasnou ukázkou toho, co vše se dá v historii najít. Příběh i z českého prostředí, který v mnohém překvapí.

Největší zklamání 
  • Malá ručka - Susan Hill - tahle kniha je malá nejen v názvu, ale i obsahově a přitom jsem měla pocit, že nemám šanci ji dočíst. Tak  divný, těžce čitelný a v neposlední řadě nudný příběh jsem dlouho nečetla a bohužel se zařadila autorka k těm, které už víc do ruky nevezmu.

Největší překvapení 
  • Myši - Gordon Reece - velké překvapení s příchutí psychologického dilematu. Dlouho jsem nad touhle knihou po přečtení přemýšlela a nedala mi spát. Pokaždé když se k ní vrátím, musím uvažovat co všechno jsme schopni udělat a jestli nejsme někde uvnitř takovou myší. 

Nejočekávanější kniha 
  • Tvůj stín - Jeffery Deaver - téhle knihy jsem se nemohla dočkat, protože Jeffery je můj nejoblíbenější autor a taky proto, příběhy s Katherine Dance jsou vždy perfektně propracované. No a taky k téhle knize vzniklo hudební album s písněmi, které napsal sám autor a které jsou jistou stopu v příběhu.

Je daleko víc "NEJ", ale to bychom tu byli ještě za měsíc. Napadá mne třeba nejotravnější hrdinka, nejzajímavější YA, nej... prostě samá nej. Ale zůstaneme u toho co mám tady. To jsou ta moje pravá nej. I když ještě jedno nej bych měla. "Nejpříjemnější autorka" kterou jsem objevila tento rok. Tou je jednoznačně Catherine McKenzie. Nejen, že skvěle píše, ale je to velice skromný a úžasný člověk a já jsem moc ráda, že jsem měla tu čest a možnost položit jí několik otázek.

Do roku 2013 Vám všem přeji, ať máte pořád tolik chuti do čtení, ať Vás to baví, autorům aby jim to psalo, nám blogerům věrné čtenáře a fanoušky, mnoho nápadů, zajímavých projektů a meme. Prostě všechno co si jako čtenářka, blogerka a člověk můžu přát. 

KRÁSNÝ SILVESTR!!!


2 komentáře:

  1. S Nebezpečnou láskou jako nejlepší českou knihou naprosto souhlasím, Malá ručka mě osobně jako zklamání nepřijde :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím, že tahle se zrovna dost lidem líbila, přesto mě neoslovila a trvalo mi strašně dlouho, než jsem ji přečetla. Nicméně Katka zamávala s mými emocemi, jen co je pravda. :D

      Vymazat

Hlavně slušně :)