neděle 24. února 2013

Posuď knihu podle obalu #41


Nedělní meme od SYKI @Knižní doupě

Peklo - Inferno
Autor – Dan Brown
Počet stran - 784
Vydáno – 17. května 2013 (ČR 1. září 2013)
Nakladatelství – Random House Large Print (Argo)

Anotace

In the heart of Italy, Harvard professor of symbology Robert Langdon is drawn into a harrowing world centered on one of history’s most enduring and mysterious literary masterpieces . . . Dante’s Inferno. Against this backdrop, Langdon battles a chilling adversary and grapples with an ingenious riddle that pulls him into a landscape of classic art, secret passageways, and futuristic science. Drawing from Dante’s dark epic poem, Langdon races to find answers and decide whom to trust ... before the world is irrevocably altered.

Obálka

Opět po týdnu se vracím s meme od SYKI „Posuď knihu podle obalu“, a to s knihou Inferno, kterou napsal Dan Brown.

První začnu obálkou v úvodu. Je to anglická verze paperbacku, která je prozatím uvedena i u české verze od Argo. Nejsem si jistá, jestli se nejedná jen o "pracovní" verzi. No, pevně doufám, že ano, protože se mi moc nelíbí. Není úplně špatná, ale upřímně, ke čtvrté knize s Langdonem bych si představovala něco honosnějšího. Nicméně se mi líbí písmo a název. To je opravdu povedené. Nejvíc mě zaujaly ornamenty, které mi připomíná italské zdobení obrazů. Pokud by zůstávali u této obálky, určitě by nebylo na škodu více zapracovat na stínování. Když už Danteho Inferno, tak pořádně.

Druhou obálkou je anglický hardcover. Tohle je přesně obálka, jakou bych si k této knize představovala. Stylově je hodně podobná předešlým, je propracovaná, pospojovaná útržky, které dohromady dávají děj celé knihy. Celkově k této obálce nemám výhrady. Zase je tu zajímavý detail. Na malém obrázku to asi není tak zřetelné, ale při zvětšení si můžete všimnout ornamentů kolem písmene "I" v názvu. Ale nejvíce mě zaujal prostřih na panorama Itálie. A samozřejmě portrét samotného Dante Alighieriho.

Třetí a poslední obálkou je opět anglický hardcover, tentokrát od nakladatelství Bantam Press. Také je jako obálka použita ke Kindle e-booku. Do téhle obálky jsem se na první pohled zamilovala. Obrázek, text, všechno je dokonalé. Nejvíce se mi líbí styl písma u názvu "Inferno" a propojení s pozadím. Jednotlivé prvky jsou nenásilně propojeny v jeden celistvý obraz, který skrývá tajemství. Normálně mi vadí, když je jméno autora předimenzované, ale tady mi ani nepřijde, že je nějak výrazné. Pokud by bylo menší, myslím, že by to vypadalo divně. Celkově je to hodně povedená obálka.

Dnes tedy jen tři obálky. Která se líbí Vám?

4 komentáře:

  1. To posledné sa mi lúbi najviac 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Nejhezčí je podle mě poslední :) Každopádně se na nového Browna těším už teď!

    OdpovědětVymazat
  3. Mně se nejvíc líbí poslední obálka :) ta je vážně nádherná :)

    OdpovědětVymazat
  4. na tuto knížku se hrozně moc těším, nemůžu se jí dočkat.. =) a třetí obálka je úžasná ♥ líbí se mi nejvíc, jsem zvědavá jakou obálku bude mít česká verze..

    OdpovědětVymazat

Hlavně slušně :)