středa 20. února 2013

Review: Spoutaná

Spoutaná - Reflected in You
Autor – Sylvia Day
Počet stran - 344
Vydáno – 2013
Nakladatelství – Fortuna Libri

Anotace

Poddávám se jeho spalující vášni, která mě ničí, ale nedokážu od něho odejít. Žárlím a on mě prosí, abych mu věřila. Jsem k němu připoutána neviditelnými řetězy a nedorozumění, které mezi námi vzniká, protože jsme byli oba v minulosti poznamenáni bolestí, mě trhá srdce ve dví. Někde hluboko v duši ale vím, že my dva patříme k sobě…


Recenze

Druhý díl erotické trilogie Crossfire začíná přesně v okamžiku, kde první díl skončil, tedy v bytě Gideona Crosse, kde se Eva vzpamatovává z šoku, který jí připravil v jejich bytě spolubydlící Cary. Všechno vypadá idylicky, i když si je Eva vědoma toho, že ač ona se otevřela a řekla Gideonovi o své pošramocené minulosti, on stále svá tajemství střeží hluboko uvnitř sebe. To jim nicméně nebrání v tom provozovat sex kdykoli a kdekoli je napadne. Pro oba je to něco nového, oba chtějí toho druhého vlastnit a neuvěřitelně žárlí na všechny, kteří se k tomu druhému přiblíží. Gideon je posedlý kontrolou, což znamená sledovat Evu všude. To ji samozřejmě přivádí k šílenství, ale je rozhodnuta ukázat mu, kde jsou hranice, a neváhá použít stejné zbraně. 

Vztah Evy a Gideona není jednoduchý, střídají se krásné romantické chvíle s neskutečnými hádkami, nedorozuměními i bouřlivým sexem a odloučením. Eva chce odpovědi, chce nahlédnout do Gideonova nitra, ale on odmítá a má pocit, že kdyby jí řekl o traumatech z dětství, utekla by. A Eva utíká, protože se Gideon chová jako kretén. (Promiňte mi ten výraz, ale ona Eva sama ho tak občas nazývá.) Ne že by se ona chovala racionálně, pokud šlo o jeho bývalou snoubenku Corinne. Jako přízraky se objevuje živoucí minulost, která pokaždé vyvolá zjitřené pocity. 

Opět jsem se přesvědčila, že v erotickém románu může být žena, která se nebojí chlapa pořádně nakopnout do zadku, když má pocit, že by mu něco mělo prostě dojít samo. Nebo když si jednoduše potřebuje ulevit. Žádná přemíra násilí, ale občasné úderné nakopnutí, které vydá za tisíc slov. Samozřejmě je zde spousta sexu, sexu, který oba využívají nejen jako potěšení, ale také jako určitý artikl vyjednávání. V jeden moment jsem si myslela, že je to moc drsné, ale tak to asi mělo být.

Gideon je stále Gideon. Okouzlující a tajemný. Téměř jako Jekyll a Hyde, kdy je v jeden okamžik k zulíbání, pozorný, ohleduplný a vzápětí se chová jako kus ledu, bezcitně od sebe odhání všechny, analyzuje situaci a zároveň až přehnaně hlídá Evu. Pomalu ale odkrývá to, co ho změnilo a proč tak strašně touží být s Evou. Ač si chce všechno nechat pro sebe, ví, že jedině ona ho dokáže pochopit. Přijmout to, co se mu stalo a nenahlížet na něho jako na chudinku.

Rozhodně je druhý díl v mnohém lepší. Nečekejte žádné přehnané vzdychání a kňourání, doprošování se. Autorka dokázala nenásilně nastínit ožehavé téma zneužívání a to, jak různě to může ovlivňovat dospělost zneužívaných i jejich rodiny. Jen mi přijde škoda, že všechny tyto příběhy jsou zasazeny do blyštivého miliardami prosyceného prostředí, kde nemají ani ti nepodstatní hluboko do kapsy. I když, na druhou stranu si neumím představit, že by se takový příběh odehrával někde v chudé čtvrti. Ono to pozlátko má asi něco do sebe. 


"Pan Cross říkal, že vás mám odvézt na letiště La Guardia," řekl řidič.
"Můžete vyřídit panu Crossovi, že nebudu vyžadovat jeho přepravní službu teď ani v budoucnu." Zamířila jsem k taxíku, který mi vrátný přivolal, ale pak jsem se zastavila a otočila. "A taky mu řekněte, ať si trhne nohou."  


Žádné komentáře:

Okomentovat

Hlavně slušně :)