neděle 17. března 2013

Posuď knihu podle obalu #43


Nedělní meme od SYKI @Knižní doupě

Neviňátko - The Innocent
Autor – Taylor Stevens
Počet stran - 352
Vydáno – 2011 (ČR 26. března 2013)
Nakladatelství – Crown (Knižní klub)

Anotace

Provokativní a asociální Vanessa Michael Munroeová, žena bez nervů, ale i bez pudu sebezáchovy. Před osmi roky byla pětiletá Hannah unesena za mexické hranice, do světa kultu Vyvolených. Osm let stoupenci Proroka dítě ukrývají, převážejí ze země do země a chrání jejího únosce. Několik následovníků však ze sekty uprchne a rozhodne se Hannah osvobodit. Jediný způsob, jak toho dosáhnout, je věřit někomu, kdo nikomu nevěří… a nikdy se nevzdá.

Obálka

Jako první začneme obálkou originálního hardcover. Tahle obálka se mi opravdu líbí, především projením textu s pozadím. Zaujalo mě, že i když se kniha jmenuje "The Innocent", zvolili docela agresivní červenou, ale rozhodně to není na škodu. Jedna věc se mi na celé obálce ale nelíbí. Bledě modrá u jména autorky. Je to jak "pěst na oko", vůbec to se zbytkem neladí. Osobně bych vyměnila i žlutou u názvu a jména postavy, ale to je jen můj názor. Jen mi přijde, že když zvolili červený podklad, mohly si trochu pohrát s odstíny a sladit to jako celek.

Další tu máme opět anglickou verzi, tentokrát paperback. Pokud se pozorně zadíváte, zjistíte, že je zde částečně použitý obrázek jako u originálu, tedy město. Nicméně v jiném odstínu a zbytek je postaven na tajemné postavě. Tahle obálka je podle mého rozhodně lepší než hardcover. Už jen proto, že barevně ladí, ale i faktem, že je kladen důraz na Vanessu. Ona je taková v mlze pro zbytek světa, takže to se mi na tom líbí. Rozhodně bych pochválila typ písma a barvy, které ladí a jsou takové jemné a přitom výrazné. Nemám co vytknout.

Teď se přesuneme někam jinam, i když zůstaneme u anglicky mluvící země. Obálka je z Austrálie a jedná se verzi v paperbacku. Na první pohled odlišná obálka, ale opět moc hezká. Líbí se mi obrázek, který odpovídá prostředí děje a hlavně je zde znovu tajemná postava Vanessy. Další věcí, která se mi opravdu hodně líbí je písmo u názvu knihy. Tenhle font opravdu sedí. K tomu podtitul "She's a hunter. She's a killer. She's their only hope..." Jméno autorky má zvláštní kovový odstín, nicméně i když sám o sobě je zajímavý a hezký, moc mi k této obálce nesedí.

Poslední obálka je k českému vydání hardcover. Hned na začátek bych ráda řekla. že jsem ráda, že stylově zůstala podobná prvnímu dílu. Nicméně dívka na obrázku mi postojem připomíná pavouka. Až neuvěřitelně má dlouhou jednu nohu. Barevně se mi zamlouvá, lemování je opravdu hezké a styl písma zůstal stejný. Můžete si i všimnout, že jméno autorky má stejný bledě modrý odstín jako originál, ale tady mi to kupodivu vůbec nevadí. Bohužel, jako celek se mi tahle obálka nelíbí.

Která z dnešních obálek se vám líbí?

1 komentář:

Hlavně slušně :)