úterý 17. prosince 2013

Předvánoční smršť recenzí aneb Aby vám něco neuniklo

Dlouho jsem nepřidala pořádnou recenzi, takže jsem si říkala, že bych mohla zrekapitulovat ty, které jsem za posledních pár dní sepsala, ale na blog se nedostaly. Jsou to recenze na knížky, které jsem primárně recenzovala pro Luxor. A jaké to byly knihy?

Zmizelá - Gillian Flynn
Jako první bych začala s knihou, na kterou jsem byla opravdu hodně zvědavá. Od autorky, Gillian Flynn, jsem přečetla její prvotinu – Ostré předměty a byla jsem nadšená. Nebylo to nic typického, žádný střední proud. Nevšední styl i téma. A to samé se odrazilo i v té další knize – Zmizelá. Měla jsem šanci si ji přečíst ještě před vydáním a následně jsem si ji i pořídila, protože se k ní chci zase jednou vrátit.



Amy je bohatá dívenka, taková super holka, která jen touží potkat super kluka. Alespoň takovou nám ji ukazují zápisy z jejího deníku. Ze zamilované dívky se stává šťastná vdaná žena - Amy Elliottová Dunneová. Vypadá to, jakoby její život vypadl ze stránek knihy Úžasná Amy, jakoby byla tou dokonalou fiktivní postavou, kterou vymysleli její rodiče, a na jejíchž příbězích pro děti si vybudovali jméno. 

...

Kam patříme - Emily Giffin
Další kniha byl úžasný román od Emily Giffin. Jméno vám možná nic neřekne, ale když zmíním film Tvůj snoubenec, můj milenec (Something Borrowed) možná se vám vybaví romantická komedie. Tahle autorka byla pro mne nováčkem, ale získala si mou pozornost hned prvními stránkami. Vtipně a zároveň citlivě se věnovala tématu adopce a hledání svého vlastního já a svého místa na světě. Knihu jsem přečetla během pár chvil v létě u rybníka a bylo to moc příjemné.



Když vytěsníte z mysli fakt, že jste před osmnácti lety porodili dceru, náhlé zaklepání mladé dívky nemusí být zrovna to, na co jste během pozdního večera čekali. Anebo je to přesně to, co jste potřebovali. Pro Marian, jež je úspěšnou televizní producentkou, je tohle zaklepaní poslední ránou, která rozhodne o jejím životě.

...


Gabrielovo inferno - Sylvain Reynard
Třetí knihou, o kterou bych se s vámi chtěla podělit je velice zajímavý romanticko-erotický román Gabrielovo inferno. Na první pohled to vypadá jako napodobenina FS, ale naštěstí to s touhle sérií nemá nic společného. Těch 553 stránek jsem měla přečteno během chvilky a nemohla jsem se od ní odlepit. Velice krásně propojené Dantovo Infeno s láskou dvou lidí, kteří k sobě hledají cestu. Vřele doporučuji jako (nejen) vánoční dárek.



Gabriel Emerson, profesor a odborník na Danta Alighieriho žije osamělý život, který naplňují neznámé ženy, pokušení, sexuální napětí, ale především prázdnota. Hluboká, bolestná tajemství z minulosti nosí hluboko v sobě a mezi svými studenty je vnímán jako chladný a nemilosrdný. Přesto jsou jeho přednášky hojně navštěvovány a v dívkách a ženách vzbuzuje touhu, touhu, kterou neopětuje. 

...

Pokoj smrti - Jeffery Deaver
Teď se přesuneme k jinému, pro mne typičtějšímu, žánru. Jméno Jeffery Deaver je zárukou kvality, ale to, co předvedl v Pokoji smrti, to nemá obdoby. Spojil taková témata, která by se neměla dát vlastně spojit a nakonec … nakonec je z toho výbušně chutná směs. Stránek má požehnaně, ale je to tak perfektně napsané, napumpované akcí a přitom vyčkávavě klidné, že to nebudete chtít odložit.



Lincoln Rhyme se setkal už s pěknou spoustou podezřelých, ale že by se měl postavit proti vládě Spojených států a přímo americkému prezidentovi? To ještě nikdy. Tenhle případ může být zlomový pro kariéru každého, kdo se do něj zapojí. Přesto Rhyme ani Amelie Saschová necouvnou, i když má Amelie značné pochybnosti, zda mají šanci uspět.

...

Už je tady zas - Timur Vermes
Předposlední knihou je humoristický román Už je tady zas. Říkala jsme si, jaké to asi bude. Pro téma války a hlavně Hitlera mám slabost. Ráda čtu skutečné příběhy o jeho životě, a tak jsem byla zvědavá, jaká bude kniha, v níž se Hitler probudí v roce 2011. A jaké to bylo? To si přečtěte. Jen řeknu, že byste si jí měli pořídit.



Když se ona osoba, která stála v čele Velkoněmecké říše, probudí do současné doby, nevěří vlastním očím. Zprvu Hitler nechápe, co se děje, ale jedno je jisté – něco je opravdu, opravdu špatně. Nebo možná dobře? Z náhodného přátelství se stánkařem se zrodí osudový moment, který změní životy mnoha lidí. Kdo by věřil, že je to skutečný Adolf Hitler?

...

Královský klam - Steve Berry
A zatím jako poslední je tady kniha Královský klam. Pro mě velice očekávaná kniha od Steva Berryho. V recenzi to je napsané, ale já si nemůžu pomoct a musím to napsat i sem. Tenhle kousek je jedním z těch nejlepších, jaké kdy Steve napsal. Už jsem toho od něho četla vícero a tahle "záhada" je naprosto dokonalá.



Cotton Malone je sice ve výslužbě a vede v Dánsku knihkupectví, ale problémy se na něho lepí stále. Z dlouholeté známosti přijme prosbu bývalé šéfové Megallen Billetu a společně s vlastním synem Garym doprovází v letadle chlapce, kterého má předat londýnské policii. Po příletu se začne všechno komplikovat.

...

 Všechny obrázky a úryvky jsou převzaty z blogu webu Neoluxor.

2 komentáře:

Hlavně slušně :)