Review: Roštěnka

Originální název - The Rusty Nailed (Cocktail #2)
Autor - Alice Clayton
Překlad - Jana Montorio Doležalová
Počet stran - 280
Nakladatelství - Mladá Fronta

Když Caroline potkala Simona, nebyla to láska na první pohled. Ve skutečnosti se nesnášeli, jenže co se škádlívá, rádo se mívá a tak to mezi nimi začalo být žhavé. Oběma vyhovuje vztah na dálku, kdy se Caroline zdržuje v San Franciscu a Simon cestuje po světě, fotí a pravidelně zavítá zpět do Carolininy náruče. Najednou se ale situace mění, Caroline je mnohem víc v kanceláři a Simon ruší jedno focení za druhým. Poklidná atmosféra mezi nimi začíná houstnout a schyluje se k bouři.

Po setkání s Nabíječem bylo pro Caroline těžké opustit postel a milostné hrátky. Simon totiž přesně ví, jak si ji získat a společně si užívají vzácný čas, kdy jsou spolu. Přesto je jejich vztah postavený i na tom, že mají občas čas jen na sebe a nemusí na toho druhého brát ohledy. Po svatbě svých přátel jsou však vytrženi z jejich zaběhnuté rutiny, Caroline přebírá zodpovědnost za designerský ateliér Jillian, společně se Simonem hlídají jejich vilu a jako na potvoru se Simon drží doma. Jako by si vyměnili role. Když se večer vrací, je navařeno, Simon si hraje s jejím kocourem a čím dál tím víc mluví o jejich “doma”. A aby bylo o drama postaráno pořádně, Carolinina kamarádka se rozešla se Simonovým kamarádem a dělají si naschvály.

Caroline se postupně dostává pod slupku Simonovy smutné minulosti a začíná chápat, proč raději cestuje, proč nikdy netráví svátky doma. Její zjištění ale Simon pomalu narušuje nečekanými výkyvy nálad, rušením plánů a nenápadnými poznámkami o budoucnosti. Caroline se naopak začíná uzavírat, utíká do prázdné kanceláře k pastelkám a papírům s projekty na renovace a rekonstrukce. Jako by hledala pevnou půdu pod nohama. Jenže ani tam nemá na růžích ustláno, protože Jillian se nějak nehodlá vyjádřit, kdy přesně se vrátí z líbánek a vezme svou firmu do svých rukou. A pak přijde Simon s dokonalým nápadem – koupí dům -, starý, neudržovaný dům a budou bydlet s Caroline spolu.

Pokračování Nabíječe se autorce Alice Clayton opravdu povedlo. Vnesla do děje hned několik vedlejších, ale podstatných linek, které značně ovlivňují vývoj celého příběhu. Dokreslila i charaktery všech postav – Caroline, Simona, Mimi, Sophie, Ryana, Neila, Jillian, Benjamina i kocoura Clivea. V Caroline se svým způsobem ukrývá každá žena a dívka. Bojuje o svého prince, ale zároveň se bojí, aby to nepřehnala a tak se drží zpátky, což se jemu může zdát jako nezájem. Autorka vytáhla napovrch problém komunikace ve vztahu, respektive její absenci, změnu v dynamice, když se změní zaběhnuté vzorce, přesto si zachovala svůj jedinečný styl.

U Roštěnky se hodně nasmějete, protože o vtipné a humorné scény, dialogy a momenty není nouze. Samozřejmě nechybí erotika, milostná dramata a vášeň. Nejsem si jistá, jestli je té erotiky více nebo méně než v Nabíječi, ale řekla bych, že hlavní důraz je kladen na celkový vztah Caroline a Simona a jejich lásku. Alice Clayton rozvíjí hned několik vztahů na různých úrovních, díky čemuž může čtenářka porovnávat a hodnotit rychlost, jak se co vyvíjí. V mnoha směrech je to opravdu poučné. Podstatné je především ale to, že se budete u čtení bavit a během chvilky budete mít Roštěnku přečtenou a vroucně budete toužit, aby bylo další pokračování.